Veelgestelde vragen

Je kunt wijzigingen in jouw abonnement toepassen via MijnSNLR. Ook kan dit telefonisch via onze klantenservice. Alleen voor internet sluit je een jaarabonnement af. Alle overige diensten kun je maandelijks aanvragen en opzeggen.

Wil je het WiFi-signaal verbeteren? Je kunt zelf het WiFi-kanaal wijzigen. Hoe meer mensen in je omgeving zijn aangesloten op hetzelfde kanaal, hoe drukker en dus langzamer de verbinding zal zijn.

  • Log in op de router.
  • Gebruik het wachtwoord dat aan de onderzijde van de router staat, ga naar Wireless en dan naar Radio Channel.
  • Klik Radio Channel aan om het kanaal aan te kunnen passen.
  • In de grafiek kun je zien welke kanalen er in gebruik zijn door andere netwerken.
  • Kies het minst drukke kanaal.

Houd er rekening mee dat de twee kanalen links en de twee kanalen rechts van het gekozen kanaal ook niet te druk zijn. Klik daarna op Apply voor het opslaan van de wijziging.

We gebruiken steeds meer data en daarvoor is steeds meer bandbreedte nodig. Wij geloven in de kwaliteit van glasvezel met een supersnelle toekomst en daarom bieden wij standaard 1 Gbps up- en downloadsnelheid.

Wil je weten welke snelheid je nu haalt, doe dan onze snelheidcheck via onze speedpromise.

De TV diensten van SNLR worden aangeboden door TriNed B.V., zo ook de TV-App. Deze vind je in de App store of Google Playstore onder “TriNed TV App”. Je krijgt van ons natuurlijk wel je eigen SNLR-account om in te loggen.

1. Zet de televisie aan (dus niet in de stand-by modus).
2. Zoek de code voor je televisie in de codelijst: Koppelcodes.
3. Zet het volume van de TV ontvanger op 100.
4. Druk tegelijkertijd op de toetsen 1 en 3 totdat de knop TV twee keer knippert.
5. Toets met de cijferknoppen de 4-cijferige code in die bij je tv hoort.
6. Druk op de Mute-knop van de afstandsbediening. Dit is een icoontje van een luidsprekertje met een diagonaal streepje erdoorheen.
7. Zodra het Mute-symbool in beeld komt op je tv kun je de toets loslaten.
8. Druk tegelijkertijd op de Text-knop en de stopknop. De knop STB gaat uit. Je bent nu klaar, en je kunt voor je televisie gebruik maken van de knoppen TV, Volume en de Mute-knop.

Handleiding

Je kan kiezen uit een basisinstallatie of een uitgebreide installatie. Dit kan je aangeven in de bestelstraat of wanneer je contact opneemt met HetGlasvezelTeam voor het maken van een installatieafspraak.

Kies je voor de basisinstallatie bij SNLR, dan wordt het volgende voor je uitgevoerd:

  • Ophangen van de router & het glasvezelmodem
  • Cleanen van de vezels en demping meten
  • Internet snelheidsmeting
  • Wi-Fi testen & Wi-Fi gegevens noteren
  • Signaalwaarde op coax-aansluiting meten (indien gekozen is voor Standaard TV)
  • Telefonie testen met een testtelefoon (indien gekozen is voor Bellen)

Kies je voor een uitgebreide installatie, dan wordt naast de basisinstallatie het volgende ook voor je aangesloten: 

  • 2 extra apparaten zoals een TV ontvanger en/of telefoon
  • Kabels trekken voor het aansluiten van TV ontvanger(s) en/of telefoon

Meerwerk:
Indien de monteur bij jou in huis is en je kiest achteraf alsnog voor de uitgebreide installatie, dan wordt er een meerwerkprijs van 41,50 per half uur in rekening gebracht.

Wat voeren we niet uit tijdens een installatie:

  • Verticaal boren (door vloeren en plafonds)
  • Kabels buitenom trekken. Wij zijn inhome monteurs.
  • Telefonie op DECT aansluiten
  • Chromecast, Router of Acces Point, Netflix of andere streamingsdiensten instellen
  • Powerline adapters, zonnepanelen en/of camerasysteem aansluiten
  • Netwerkinstellingen aanpassen als DHCP, DNS, DMZ en/of Portforwarding
  • WiFi naam en wachtwoord aanpassen,
  • Printers, NAS, Faxen of telefooncentrales aansluiten en/of instellen.

Overstappen is zo geregeld met onze overstapservice. Wij zeggen je huidige abonnement op en zorgen ervoor dat je online blijft.

Het aanvragen van de overstapservice kan je al aangeven wanneer je online jouw nieuwe abonnement aanvraagt. Bij het maken van de afspraak voor installatie van de diensten wordt hier nogmaals naar gevraagd.

Er wordt dan gevraagd of je gebruik wenst te maken van de overstapservice. Indien ja, zullen we vragen bij welke provider je nu zit om dit abonnement te beëindigen. Deze service is bij de meeste providers in Nederland van toepassing.

Enkele providers doen niet mee met de overstapservice. Dan kan je deze opzegbrief verder invullen en opsturen naar jouw huidige provider.

Daarnaast kan je dit formulier ook gebruiken als je gaat verhuizen en naar een andere provider overstapt.